Skip to content

Mito Gegič: Mejno in vmesno!

Z zanimivo likovno razstavo se predstavlja ljubljanski umetnik

V lendavski sinagogi je Galerija-Muzej Lendava pripravila odprtje razstave slikarskih del Mita Gegiča z naslovom Mejno in vmesno. Zanimivo razstavo sta predstavila in odprla Dubravko Baumgartner, direktor Galerije – Muzeja Lendava in Atilla Pisnjak, umetnostni zgodovinar in kustos. Za glasbeni program sta poskrbeli učenki Glasbene šole Lendava Maša Magyar, kitara (mentor Vojislav Slijepčević) in Alina Gerebic, klavir (mentor: Danica Baša). Atilla Pisnjak je ob tem povedal, da se Mito Gegič v svoji specifični slikarski tehniki posveča raziskovanju prenosa digitalne oblike v materialno (umetniško) formo. »Raziskovanje fenomena medsebojnosti se ne odraža le v tehniki, ampak tudi v vsebinskem smislu, saj ga ob tem zanima tudi gledalčev odnos do motivov, ki jih upodobi na slikah. Gegič gledalcu jasno postavi vprašanje: ali se v ustreljeni srni odraža grozota pobijanja ali pa je upodobljena le minljivost življenja. Za obe trditvi obstajajo objektivni argumenti, zaradi česar je meja med njima zelo tanka.«

Ta meja je za človeka vmesni prostor obstoja: prostor, v katerem ni slabega ali dobrega, levega ali desnega, grdega ali lepega. Je prostor, ki dejansko ne obstaja, saj človek, hote ali nehote izbere tisto, kar pravzaprav vidi pred sabo. Ta odločitev ni vedno zavestna, saj ob prvem pogledu na sliko dobimo tako imenovani prvotni vtis, ki je pogojen z našo duhovno eksistenco. Ta pa je plod naše kulture, sociološkega okolja, prepričanja, razmišljanja…To, kar vidimo oziroma kako vidimo, je odraz našega notranjega jaza. Avtor v svojem slikarskem prizadevanju izhaja iz reinterpretacije digitalne podobe, iz njene nematerialne lege v kibernetičnem prostoru, ki hkrati bistveno oblikuje sodobni vizualni spomin in prostor. Odločilna zanj pri temu je ideja prenosa digitalne podobe v materialno sfero slikarskega polja. Slikarski postopek koncentrira v matematičen prenos podobe iz digitalnih ekranov na vmesnik, slikarsko platno, po določenemu redu polepljeno s selotejpom, s katerim prenesem podobo na končni nosilec. Slikanje tako ni več vezano na specifično štafelajno lego, temveč se upogne postopku, konceptu in prej obstoječemu motivu…

Avtor Mito Gegič je rojen leta 1982 v Ljubljani. Leta 2002 je zaključil splošno maturo na gimnaziji Ptuj in se še istega leta vpisal na slikarski oddelek ALUO pod mentorstvom prof. Emerik Bernarda. 2006 preko programa za izmenjavo študentov CEEPUS obiskoval Akademijo Likovnih umjetnosti v Zagrebu na oddelku za nove medije. Leta 2008 diplomiral pri prof. Herman Gvardjančiču (somentor: Zmago Lenárdič) z naslovom Rob in polje moči. 2016 zaključil slikarsko specialko na ALUO pod mentorstvom Zmaga Lenárdiča z naslovom Uplenjena podoba. Živi in dela v Škofji Loki. Od leta 2005 predstavlja svoja dela na samostojnih in skupinskih razstavah po Sloveniji in v tujini, prejel je že številne nagrade na mednarodnih festivalih…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

error: