Skip to content

Bakos.si

Za skupino Kofola (z Radensko) je še eno rekordno poletje

Rast prodaje je tudi posledica izjemno uspešne sezone v Adriatic regiji

Skupina Kofola je objavila rezultate za tretje četrtletje letošnjega leta. Prodaja na medletni ravni se je v tem obdobju še dodatno povečala za 34 milijonov CZK (češke krone), kar je za 1,6 % preseglo lanski rekordni rezultat. V poletnih mesecih so se dobro odrezali češki in slovaški trg ter Adriatic regija. Regija je okrevala po zaslugi navala turistov, ki so jih zaradi pandemskih ukrepov v lanskem letu v regiji pogrešali. Poslovni EBITDA se je v prvih devetih mesecih leta povečal za 81 milijonov CZK na letni ravni. Vodstvo Kofole je posledično celoletno oceno izboljšalo na razpon od 1,08 do 1,12 milijarde CZK in bo na novembrski skupščini predlagalo izplačilo dividend. »Letošnja poletna sezona je bila celo nekoliko boljša od lanske, že tako rekordne sezone. Zahvaljujoč dobro zastavljenimi aktivnostim in akcijam smo ponovno uspeli izkoristiti prisotnost domačih turistov na Češkem in Slovaškem, kot tudi potencial turistov iz vse Evrope, ki so se vrnili na počitnice na Hrvaško in v Slovenijo. Tokrat so prav rezultati Adriatic regije razlog za medletno rast skupne prodaje,« razvoj letošnjega tretjega četrtletja komentira Jannis Samaras, predsednik uprave skupine Kofola.

»Na češkem in slovaškem trgu je v poletni prodaji že dolgo vodilna točena Kofola. Potrošniki jo lahko uživajo na več kot petnajst tisoč prodajnih mestih. V letošnjem letu nam je uspelo ponovno povečati število prodajnih mest in skupaj z lansiranjem novih, uspešnih izdelkov smo uspeli kompenzirati rahlo upadanje trga brezalkoholnih pijač,« pravi Daniel Buryš, izvršni direktor Kofole ČeskoSlovensko. Vinea je poleti stavila na edinstven koncept pijač Kumšt Moštu, ki poudarja njihovo osnovo v grozdnem soku iz vinogradov. Targa Florio, nova premium limonada iz sicilijanskih citrusov, se je uveljavila na trgu in občutno presegla pričakovanja.

Nenehno rastoča Kláštorná Kalcia je del svoje komunikacijske kampanje namenila promociji embalaže iz reciklirane plastike – plastenke iz 100 % rPET, trajnostni pristop k poslovanju podjetja pa se je odrazil tudi v drugih dejavnostih. V bližini tovarne Ondrášovka je podjetju pozitivno izkušnjo varovanja vodnih virov iz Rajecká Lesná uspelo prenesti tudi v lokalno okolje. »V sodelovanju z lokalnimi kmeti in lokalno samoupravo smo uspeli certificirati dodatne BIO lokacije za nabiranje zelišč. Skupaj s slovaškimi oblastmi smo certificirali že 224 km2 tovrstnih površin. V prostorih obrata LEROS smo odprli trgovinico za odkup zelišč, ki ji je sledila še ena v kraju Velké Karlovice,« razvoj na tem območju opisuje Jannis Samaras. Realizirana je bila tudi proizvodnja piškotov UGO Dužinky, ki v sodelovanju z bio pekarno Biopekárna Zemanka uporablja ostanke sadja in zelenjave iz Krnovske proizvodnje paskaliziranih sokov. Podjetje Kofola ČeskoSlovensko se pripravlja na uvedbo depozitnega sistema za PET plastenke in pločevinke na Slovaškem. Postalo je tudi eden od ustanoviteljev Pobude za depozitni sistem vračila za tovrstno embalažo na Češkem.

Kot rečeno, na medletno rast prodaje skupine Kofola je v minulem četrtletju vplivala predvsem rast povpraševanja v Adriatic regiji, ki se je odrazila v 13,3-odstotni rasti prodaje. »Tudi v naši regiji so se pred poletjem sprostili pandemični ukrepi, obenem pa so se turisti, ki so si želeli počitnice ponovno preživeti na atraktivnih turističnih območjih Hrvaške in Slovenije, začeli vračati v regijo. V kombinaciji z dobro pripravljenimi marketinškimi in prodajnimi aktivnostmi je to pozitivno vplivalo na rast prodaje, predvsem na Hrvaškem, kjer smo beležili dvomestno rast,« pojasnjuje Marián Šefčovič, izvršni direktor Radenske Adriatic, in dodaja: »Največji porast je dosegla blagovna znamka Studena. Iz tržnih segmentov so najbolj rasli impulzivni nakupi in seveda obalna prodaja prek kanala Horeca.«

Z gospodarskega vidika se je podjetje skozi vse leto soočalo z znatnimi zvišanji cen v proizvodnji. Sem spadajo energija, transport, embalažni materiali ter sladkor. »Zahvaljujoč nadaljnji rasti celotne prodaje skupine ter finančni disciplini, ki smo jo zastavili na začetku leta, lahko potrdimo in izboljšamo naše ocene končnega rezultata EBITDA za leto 2021 v razponu od 1,08 milijarde CZK do 1,12 milijarde CZK,« pojasnjuje Martin Pisklák, finančni direktor skupine Kofola. »To nam omogoča, da na novembrski skupščini predlagamo izplačilo dividend v višini 13,50 CZK na delnico,« dodaja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

error: