Skip to content

Vlak v Gornji Radgoni tone v pozabo…

Prav gotovo si je danes težko predstavljati kakšno veselje je bilo v oktobru davnega leta 1890, torej pred 132 leti, ko je bila svojemu namenu predana železniška proga Gornja Radgona – Ljutomer. Po zapisu takratnih kronistov je bila proga dolžine okrog 22 kilometrov zgrajena v rekordnih šestih mesecih. Pet let pred tem, torej pred 137 leti, pa je bila Gornja Radgona povezana z železnico s sedanjo avstrijsko Radgono. Takrat je bil zgrajen tudi železniški most čez Muro, ki so ga Nemci 17. aprila 1945 porušili in to na avstrijski strani. Nekoliko starejši Radgončani se še spomnimo preostale polovica mostu, saj je bila ta kar nekaj časa še »vidna«. Na avstrijski strani je nekdanja trasa skoraj v celoti pozidana. Tako proge med obema Radgona po nekdanji trasi sploh ni več možno obnoviti. Dodajamo še to, da je ob koncu prve svetovne vojne, ko je bila na Muri določena meja med Avstrijo in Kraljevino SHS in vse do leta 1924, vozil vlak iz Ljutomera za Maribor in obratno čez most med obema Radgonama preko avstrijskega ozemlja in to brez postankov v Avstriji. Takrat namreč Ljutomer še ni bil povezan z železnico proti Mariboru. Šele 22. novembra 1924 je namreč bila odprta proga Murska Sobota–Ljutomer–Ormož. Od tega časa naprej je bila iz Murske Sobote in tudi iz Gornje Radgone železniška povezava z Mariborom, ki je potekala izključno po Sloveniji. Med obema vojnama bil promet na radgonski železniški postaji zelo velik, še posebno v jesenskem času. Iz tukajšnje postaje so v tisteem času letno prepeljali med drugim tudi po 300 vagonov krompirja, 300 vagonov jabolk, po 15 ton fižola in še marsikaj drugega. Po drugi svetovni vojni je bilo V Gornjo Radgono pripeljano veliko premoga, gradbenega in drugega materiala; odpeljano pa je bilo tudi veliko pridelkov in drugega.

V letu 1968 je bil na progi Gornja Radgona – Ljutomer in obratno, ukinjen potniški promet. Ostal je le še tovorni promet, ki pa je v zadnjem času tudi zelo ohromel. Ugotavljamo, da je ta čas ostalo le nekaj malega železniškega tovornega prometa do Radencev oz. Boračeve, do Gornje Radgone pa vlak pripelje zares redko. Iz Radgone le Pora občasno pripravi kakšno “turistično” in podobno vožnjo do Ljutomera. V preteklih letih se je veliko govorilo o železniški povezavi med Gornjo Radgono in avstrijsko Radgono. Tačas pa se tem skoraj nič več ne govori, oz. če se govori se to govori v »zaprtih« krogih. S povezavo med obema Radgonama bi bila opravljena povezava z Evropo. Iz avstrijske Radgone redno nekajkrat dnevno vozi vlak do Gradca. Avstrijska Radgona je namreč tako povezana z preostalim delom Avstrije oz. Evropo.

Omeniti kaže, da je objekt železniške postaje v Gornji Radgoni bil pred nekaj leti obnovljen in kot tak je kar »okras« Gornje Radgone. V neposredni bližini te je sedaj tudi začasna avtobusna postaja. Res škoda, da se objekt železniške postaje ne rabi kot avtobusna postaja. (F.K.)

Pred dobrim letom dni, 23.10.2021, ko se je obeležila 130 letnica vlakovne povezave med Gornjo Radgoni in Ljutomerom, s organizirali “izlet”” v Prlekijo (Foto: Franci Klemenčič)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja