Skip to content

Zaživel je portal Kariera v turizmu

V sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo, je ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, danes na sejmu Alpe-Adria v Ljubljani predstavilo portal Kariera v turizmu, ki je nastal v tesnem partnerstvu s Turistično gostinsko zbornico Slovenije, Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije in Strateško razvojno-inovacijskim partnerstvom turizem.

S pozivom Izberi kariero v turizmu in sloganom Ustvarjam doživetja portal Kariera v turizmu vabi k spoznavanju poklicev v gostinstvu in turizmu, predstavlja možnosti izobraževanja, na enem mestu združuje informacije o spodbudah in štipendijah ter prostih delovnih mestih, vključuje pa tudi koledar dogodkov, kot so izobraževalni in promocijski dogodki, sejemske prireditve ter tekmovanja. Na portalu so predstavljene tudi izkušnje posameznikov, ki so se odločili za kariero v turizmu oziroma gostinstvu.

Portal je ena od osrednjih točk partnerske nacionalne kampanje, katere namen je dvigniti ugled poklicem v gostinstvu in turizmu, dolgoročno spodbuditi vpise na srednješolske, višješolske in visokošolske programe ter povečati zanimanje za ustvarjanje kariere v tej branži. Partnerji bodo vsebine na portalu, ki prvič na enem mestu združuje vse informacije na temo poklicev v panogi, redno dopolnjevali in nadgrajevali.

Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je ob zagonu portala izpostavil, da so kakovostni kadri v turizmu ključni: »Dejstvo je, da ljudje cenimo prijazen očesni stik, toplo besedo, stik roke. Tega nobena digitalizacija in optimizacija procesov ne moreta nadomestiti. V prihodnjih dneh bodo potekali informativni dnevi v srednjih in višjih šolah ter na fakultetah, zato osnovnošolce in dijake vabim, da obiščete srednje in visoke šole, ki ponujajo programe gostinstva in turizma. Tu je namreč vedno prostor za komunikativne, dinamične, radovedne, prijetne in kreativne osebe – ljudi, ki si želite razgibanega dela. Že drugo leto zapored je dijakom izobraževalnega programa gastronomske in hotelske storitve na voljo tudi štipendija v višini 107 evrov mesečno, ki je združljiva z Zoisovo štipendijo. V turizmu ne gre zgolj za ustvarjanje doživetij, delo v turizmu je doživetje samo po sebi, kar lahko izkoristite vsi, ki svojo pot šele začenjate, kot tudi tisti, ki s svojo dosedanjo potjo morda niste zadovoljni.«

Direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) mag. Maja Pak, pa je poudarila: »V slovenskem turizmu želimo ustvarjati višjo vrednost z avtentičnimi, butičnimi zgodbami, ki jih gostje ne morejo doživeti nikjer drugje. Zavedamo se, da tovrstnih doživetij ni mogoče zasnovati in izpeljati brez  zagnanih, motiviranih ljudi, ki z dobro voljo in nasmeškom poskrbijo, da izkušnja vsakega gosta preseže njegova pričakovanja. S kampanjo Ustvarjam doživetja in spletnim portalom želimo poklice v turizmu in gostinstvu približati najširši množici mladih in starejših. Na portalu bodo med drugim našli informacije o možnostih izobraževanja in usposabljanja, štipendijah in spodbudah, ki so jim na voljo, o prostih delovnih mestih ter o dogodkih, kot so izobraževalni in promocijski dogodki ter sejmi in tekmovanja. Želimo jih spomniti, da ti poklici prinašajo veliko lepih trenutkov in zadovoljstva ob stiku z gosti, obenem pa tudi možnosti za stalno izobraževanje in napredovanje ter osebnostno rast. Omogočajo tudi kreativno spopadanje z izzivi, vpliv na razvoj lokalnega okolja ter udejanjanje trajnosti v panogi, ki pomembno soustvarja našo prihodnost. Država in turistično gospodarstvo moramo medtem skupaj zagotoviti, da bodo poklici v turizmu in gostinstvu prepoznani, cenjeni in ustrezno nagrajeni.«

Svoje izkušnje z delom v turizmu sta ob lansiranju portala danes predstavila ambasadorja v kampanji Bruno Šulman,  vrhunski chef v restavraciji Pino Alpino v Kranjski Gori ter zmagovalec tekmovanja Masterchef, in Monika Topolnik, vodja wellnessa v Hotelu Bohinj.

»V veliko veselje in ponos mi je, da sem lahko del te kampanje, ki se mi vsekakor zdi odlična priložnost, da mladim še bolj približam poklic, ki ga tako rada opravljam. Tako so lahko preko njim bližnjih kanalov na zelo enostaven način izvedeli, kakšno je delo vodje wellness-a, dobili vpogled v interno dogajanje, s tem pa se bodo verjetno lahko lažje odločili o poklicni smeri, ki bi jo radi ubrali v prihodnosti. Svoje delo res opravljam s srcem, ker simbolizira moje vrednote in način življenja. Škoda, ker česa podobnega ni bilo na voljo že v mojih najstniških letih, saj bi tako svoj sanjski poklic našla že nekoliko prej,« pa je dejala Monika Topolnik.

Kampanjo za promocijo poklicev uspešno zagnali na TikToku

STO je junija lani skupaj s partnerskimi institucijami v turizmu pričela z izvedbo nacionalne kampanje za promocijo poklicev v gostinstvu in turizmu. V njej sodelujejo različni deležniki slovenskega gostinstva in turizma, kot so Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Turistično gostinska zbornica Slovenije, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije in Strateško razvojno-inovacijsko partnerstvo turizem, s ciljem, da bi predvsem dvignili ugled poklicem v turizmu, pripomogli k doseganju višje kakovosti storitev, dodane vrednosti in izpolnitvi trajnostnih zavez v turizmu. Dolgoročni cilj je tudi dvig vpisa na srednje in višje oziroma visokošolske programe turističnih in gostinskih smeri. Lansiranje portala se je zgodilo v tednu, ko se bodo odvijali informativni dnevi za osnovnošolce in srednješolce, zato je želja vseh sodelujočih, da bi bodoči dijaki in študenti, tudi s pomočjo informacij na novi spletni strani, obiskali šolske zavode s turistično in gostinsko obarvanimi programi.

Prvi del kampanje je stekel na spletnem družbenem omrežju TikTok, na katerem predstavljamo različne poklice na zanimiv, zabaven in tudi poučen način. V času od junija do konca leta 2022 smo predstavili osem poklicev in s 54-imi objavami ustvarili 2,3 milijona ogledov. Povprečno je vsaka objava dosegla 41.900 posameznikov, najuspešnejša objava, ki je primerjala prvi in tisoči dan na delovnem mestu barista, pa je dosegla kar 598.900 ljudi. Vse objave skupaj so zbrale 98.200 všečkov, pod njimi se je nabralo več kot 500 komentarjev.

V okviru kampanje se je odvila tudi že prva izobraževalna okrogla miza za svetovalne delavce in delavke osnovnih šol, in sicer na območju širše Gorenjske regije. V Radovljici so svoje poklicne poti, izkušnje in izzive delili chef Uroš Štefelin (Hiša Linhart), natakar in sommelier Marko Koren (Vila Planinka) in kolesarski vodnik, lastnik butične turistične outdoor agencije, Grega Šilc (Hike&Bike). Okrogla miza je bila nadgrajena s predstavitvijo možnosti šolanj na srednješolskem, višješolskem in visokošolskem nivoju ter tudi možnostih zaposlitve na tem območju. Tovrstne okrogle mize so načrtovane tudi za preostale tri makrodestinacije. V nadaljevanju bo kampanja preko digitalnih kanalov nagovorila tudi širšo ciljno publiko. 

STO predstavitve različnih poklicev vključuje tudi v redne aktivnosti, ki jih izvaja na domačem trgu, prav tako bodo številne dogodke pripravili drugi partnerji v nacionalni kampanji za dvig ugleda poklicem v gostinstvu in turizmu.  

Na sejmu Alpe-Adria v ospredju tudi edinstvena doživetja Slovenije

Portal Izberi kariero v turizmu je zaživel v sklopu 33. sejma Alpe-Adria, ki se je danes začel na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani in ki v ospredje postavlja zeleni, aktivni turizem ter kamping in karavaning. STO že vrsto let partnersko pristopa k sejmu z izvedbo strokovnih dogodkov in tematsko obarvano predstavitvijo. V ospredju predstavitve razstavnega prostora I feel Slovenia so letos slovenska edinstvena doživetja, združena pod znamko Slovenia Unique Experiences. Trenutno je v zbirki Slovenia Unique Experiences certificiranih 26-ih doživetij. To so avtentična, trajnostna, personalizirana izkustvena in butična doživetja, ki jih turisti ne morejo doživeti nikjer drugje.

V zbirko se je v letu 2022 uvrstilo 12 novih doživetij, pet pa se jih je ponovno certificiralo. Vsa doživetja lahko raziščete na spletni strani, če jih želite spoznati še pobližje, pa ste vabljeni na sejem Alpe-Adria. Na razstavnem prostoru I feel Slovenia se bodo namreč v Marmorni dvorani na 120-ih kvadratnih metrih pod okriljem STO do nedelje predstavljale destinacije in ponudniki z devetimi novimi doživetji:

  • Pot piva in svobode in Začutite Veliko planino v sodelovanju z destinacijo Kamnik,
  • Zavod šaleške doline z doživetji Skrivnosti potopljenih vasi in Polet v usnjarno Evrope,
  • Mediteranska kuharska delavnica priprave rib z Ireno Fonda,
  • Zavod za turizem Maribor z doživetjem Rock’n’Roll okusov,
  • RRA Saša s Savinjskim duhovnim umikom
  • Sedem veličastnih – navdihujoče zgodbe gradov Posavja
  • in doživetja Intiniti wine/honey/olive bliss.

Ponudniki v sodelovanju z destinacijami na sejmu Alpe-Adria vsak dan pripravljajo tudi pester program z animacijami. V četrtek, 16. februarja, bo v dvorani Urška 4 STO pripravila dogodek Edinstvena Slovenija s predavanjem o trženju doživetij, pogovorom s ponudniki doživetij Slovenia Unique Experiences ter predstavitvijo poziva edinstvenih doživetij in novosti v letu 2023.

Sicer je na razstavnem prostoru I feel Slovenia vsak dan na voljo foto kotiček za spominsko fotografijo z motivi poklicev. V dopoldanskem (med 11. in 12. uro) in popoldanskem času (med 16. in 17. uro) pripravljamo tudi vesele urice z baristo in prikazom priprave kave. Vse dni je mogoče kupiti tudi izdelke znamke I feel Slovenia, ki so sicer na voljo v novi spletni trgovini. 

Ob odprtju sejma Alpe-Adria je direktorica STO mag. Maja Pak danes podelila nagrado Jakob za leto 2023 in naziv ambasador tematskih poti. Letos je nagrado prejel projekt Tematska pot Drvošec in Center za obiskovalce Cerkniško jezero, Javnega zavoda Notranjski regijski park

Na 33. sejmu turizma, kampinga in karavaninga Alpe-Adria svoja doživetja predstavlja več kot 250 ponudnikov turističnih storitev iz Slovenije, Tunizije, Nepala, Avstrije, Hrvaške, BiH, Srbije in Italije. Država partnerica sejma je Črna Gora. Sejemske predstavitve bo spremljalo preko 50 različnih dogodkov z zanimivimi vsebinami; od plezanja, kolesarjenja, apiturizma, trajnostnega turizma, različnih outdoor aktivnosti, gozdnih učnih poti, do predstavitev novosti na področju digitalizacije turizma. Pestra je tudi ponudba šotorov ter kamping in karavaning doživetij.

Vzporedno lahko obiskovalci sejma Alpe-Adria obiščejo še 16. mednarodne strokovne Sejme okusov GASTexpo s ponudbo gastronomije, pijač, kave, slaščičarstva, pekarstva, gostinsko-hotelske opreme, sladoleda, vina ter številnimi delavnicami, predstavitvami in tekmovanji.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

error: