sreda, 26 februarja, 2020

Bodoče vzgojiteljice iz Prlekije na strokovnem usposabljanju v Nemčiji

V tekočem šolskem letu se je 11 dijakinj programa predšolska vzgoja Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer (GFML) odpravilo v nemško mesto Paderborn, kjer so v okviru projekta Erasmus+ 14 dni opravljale prakso v tamkajšnjih vrtcih, spoznavale mesto in si tako nabrale veliko novih izkušenj. „Za vsako dijakinjo in dijaka predstavlja opravljanje prakse v vrtcu izziv, še večji izziv je predstavljala komunikacija v nemščini z otroki, osebjem vrtca in okoljem, v katerem so bivale. Dijakinje so imele v tem času možnost spoznati, kako delujejo nemški vrtci, kako poteka dnevna rutina, s kakšnimi izzivi se soočajo, kako so prostorsko urejeni, v čem se razlikujejo od slovenskih…“ so sporočili iz GFML Vse so bile lepo sprejete, otroci so bili navdušeni, da nekdo iz Slovenije pride k njim, zavzeto so peli slovensko ljudsko pesem Ob bistrem potočku je mlin in nanjo tudi zaplesali. Vsaka dijakinja je namreč izvedla dejavnost v vrtcu, pri kateri je predstavila Slovenijo, njene glavne značilnosti ter otroke naučila omenjeno pesem. V prostem času so si udeleženke mobilnosti ogledale mestne znamenitosti, muzej Heinza Nixdorfa in gledališko predstavo Black Rider, obiskale so kino ter uživale v spustih po toboganih v bližnjih termah.

Kot so dekleta povedala po vrnitvi v Prlekiji, dvotedenska praksa se je hitro končala, pri marsikom tudi s solzami slovesa. Za vse je bila to nepozabna izkušnja, ki pa brez pomoči projektne partnerice Kerstin Abel ne bi tako uspela. Dijakinji 3. letnika, Lea in Vita, sta povedali: »V dveh tednih smo dijakinje dodobra spoznale nemško kulturo in vrtce. Raziskale smo mesto Paderborn, v katerem smo prebivale. V vrtcih smo srečale veliko primerov dobrih praks in se seznanile z delom v večkulturnem okolju. Vzgojiteljice v vrtcih so nas lepo sprejele. Otroci so bili zelo veseli, saj smo svoj čas namenile igri z njimi, prebirale smo jim pravljice, se z njimi pogovarjale in izvedle različne dejavnosti. Ta dva tedna sta zelo hitro minila in slovo je bilo težko, saj smo se z otroki zelo povezale.«

Spremljevalka dijakinj v Nemčiji, Jasna Vogrinec, prof., dodaja: »Izkušnja je bila zanimiva in pozitivna tako za dijakinje kot zame. Sama sem opazila, da so morale biti dijakinje bolj samostojne kot so doma, morale so si naročiti hrano, razbrati kateri mestni avtobus kam pelje, znajti se v novem mestu, govoriti nemško, v vrtcu sodelovati v tujem jeziku, si organizirati čas ipd. Doživele so kulturno raznolikost, ker je v mestu veliko ljudi različnih ras, narodnosti, slišiš najrazličnejše jezike, spoznale so tudi, da so Nemci prijazni ljudje. Poleg tega so nekatere dijakinje dobile tudi ponudbo za službo, kar je en velik plus za njih, da dobijo zaposlitev, saj v Nemčiji primanjkuje tega kadra. Poleg navedenega pa smo dobile vpogled, kako delujejo nemški vrtci in njihov izobraževalni sistem. Ob tem se vsi skupaj lepo zahbaljujemo tudi Kerstin Abel, projektni partnerici.“

Usposabljajo se tudi profesorji

Spoznavanje novosti v izobraževanju in dodatno usposabljanje na ljutomerski gimnaziji ni namenjeno le dijakom temveč tudi profesorjem. Tako sta se te dni učitelja, Barbara Špilak in mag. Saša Pergar, udeležila tridnevnega usposabljanja v Angliji. Usposabljanje je bilo izvedene v okviru projekta GEM, v katerem je partnerica tudi GFML. „Poleg naših dveh učiteljev so se usposabljanja udeležile tudi pridružene pedagoške delavke iz osnovnih šol in vrtcev: Renata Gabor iz OŠ Franceta Prešerna Črenšovci, Nina Krajnc iz vrtca pri OŠ Janka Ribiča Cezanjevci, Mihaela Meško iz Vrtca Ormož, Petra Šobak iz OŠ Prežihovega Voranca Bistrica in Anita Žižek iz vrtca pri OŠ Stročja vas. Usposabljanje je potekalo v mestu Leeds v Zahodnem Jorkširu, v katerem ima nosilka projekta, ga. Mojca Polak Williams, svojo organizacijo Language in Your Hands“, poudarjajo na GFML.

Poleg slovenskih udeležencev so se usposabljanja udeležili še vzgojitelji iz Češke in predstavniki tamkajšnje partnerske organizacije, pa tudi nekaj vzgojiteljev iz angleških vrtcev.

Na usposabljanju so udeleženci najprej prisluhnili predavanju mag. Saša Pergarja o tem, zakaj je sistematično opismenjevanje pomembno tudi v drugem oziroma tuijem jeziku in katere metode so se izkazale za najuspešnejše pri opismenjevanju v angleščini. Sledilo je dvodnevno usposabljanje za uporabo britanskega znakovnega jezika in predstavitev primerov, kako je znakovni jezik mogoče uspešno vključiti v učenje angleškega jezika v vrtcu in v prvem razredu osnovne šole. Predavanje je izvedla Vicki Gilbert, ki v Angliji vodi organizacijo Tiny Signers.

Usposabljanje je bilo zelo intenzivno, a tudi izjemno poučno in udeleženci so se na njem veliko naučili. V nadaljevanju bodo udeleženci lahko pridobljeno znanje pričeli vključevali v svoje delo z otroki v vrcu, učenci in dijaki, njihova dognanja in izkušnje pa bodo projektni ekipi omogočala nadaljnji razvoj projekta.

Tags: , ,

0 Comments

Leave a Comment

error: