Skip to content

Bakos.si

Profesorica in njen bivši dijak predstavljata „Misterij“

Galerija Anteja Trstenjaka v Ljutomeru gosti razstavo Tanje Trajbarič Lopert in Filipa Kulčarja

Konec minulega tedna so v Galeriji Anteja Trstenjaka v Ljutomeru odprli razstavo gimnazijske profesorice likovne vzgoje Tanje Trajbarič Lopret in njenega nekdanjega dijaka Filipa Kulčarja.

Njuna sinergija je izjemno navdušujoča. Lirična melanholičnost duše. Misterij naše biti. Kozmična energija, iz katere se porajamo in kamor naposled izginemo. Čas počasi zabriše naše sledi, meni Irma Brodnjak Firbas, kustodinja v Galeriji Murska Sobota. »Primer Tanje Trajbarič Lopret ter Filipa Kulčarja je presegel pedagoške okvirje, saj gre za enakovredna ustvarjalca, ki še danes prijateljujeta v polju umetnosti.«

Ob odprtju razstave, ki bo na ogled do 23. oktobra, sta zbrane nagovorila direktorica Splošne knjižnice Ljutomer, v okrilje katere spada tudi Galerija Ante Trstenjaka, Vesna Laissani in pred kratkim upokojeni višji knjižničar Srečko Pavličič, ki je nekoliko podrobneje spregovoril o sami razstavi, kjer se Tanja Trajbarič Lopret predstavlja s krajinami v modro-rjavih odtenkih. Že izbran kolorit, zlasti modrina, pregovorno ustvarja otožno vzdušje. Njene sanjave pokrajine lahko označimo za duhovne pokrajine, ki jih preplavljata panonska samota in melanholija, a umetnica vanje kot prispodobo upanja zmeraj vključi tudi svetlobo, ki vznika izza poudarjenega horizonta. V svojih delih avtorica poleg krajin razvija tudi figuraliko. Človeške figure, ki jih pogosto multiplicira, so kot nejasni prividi, izmuzljive forme, ki simbolizirajo osebnostne metamorfoze, ki nas spremljajo skozi življenje. Filip Kulčar, ki zaključuje študij unikatnega oblikovanja na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, se predstavlja tako s skulpturami kot slikami. Izhodišče njegovega likovnega izraza je realizem oz. hiperrealizem, ki pa ga je mlad umetnik že nadgradil, saj trenutno ustvarja v smeri abstrakcije in nadrealizma. Njegove skulpture iz žgane gline so »moorovsko« zaobljeni figuralni prepleti, ki izkazujejo izjemno obvladovanje materiala in premišljeno idejno zasnovo. Ko upodobi človeško figuro, jo praviloma upodobi v paru, v katerem simbolično ujame različne pomenske dvojice: moški-ženska, dobro-slabo, pogum-dvom, intimno-javno. Pri zadnjih Kulčarjevih slikah zaznamo nadrealistične prvine, kjer figure izgubljajo svoje prepoznavno obličje in se stapljajo v raznotera barvna polja, po koloritu sorodna tistim v slikah Trajabarič Lopretove.

Filip Kulčar, ki zaključuje študij unikatnega oblikovanja na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, se predstavlja tako s skulpturami kot slikami. Izhodišče njegovega likovnega izraza je realizem oz. hiperrealizem, ki pa ga je mlad umetnik že nadgradil, saj trenutno ustvarja v smeri abstrakcije in nadrealizma. Njegove skulpture iz žgane gline so »moorovsko« zaobljeni figuralni prepleti, ki izkazujejo izjemno obvladovanje materiala in premišljeno idejno zasnovo. Ko upodobi človeško figuro, jo praviloma upodobi v paru, v katerem simbolično ujame različne pomenske dvojice: moški-ženska, dobro-slabo, pogum-dvom, intimno-javno. Pri zadnjih Kulčarjevih slikah zaznamo nadrealistične prvine, kjer figure izgubljajo svoje prepoznavno obličje in se stapljajo v raznotera barvna polja, po koloritu sorodna tistim v slikah Trajabarič Lopretove. V zadnji sekvenci ustvarjalca združita moči in slikata skupaj. Tako je nastala barvna eksplozija, abstraktna slika, ki sta jo poimenovala Misterij.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

error: