Skip to content

Instalacije Natalije R. Črnčec v radgonskem kulturnem hramu!

Odprli so zanimivo in atraktivno razstavo, ki bo na ogled konca avgusta

Kar lepo število ljubiteljev likovne umetnosti in kulturnega ustvarjanja sploh, se je zbralo v radgonskem kulturnem domu, kjer je potekala otvoritev čudovite razstave, instalacije, profesorice likovne umetnosti, Natalije R. Črnčec, pod naslovom Sipanke. Za organizacijo zanimivega dogodka, ki bo gotovo vse do konca avgusta, dokler bo razstava na ogled, pritegnil lepo pozornost publike, je poskrbela mag. Saša Bezjak, likovna pedagoginja, slikarka in kiparka, ki je tudi predstavila kolegico Natalijo. Za glasbeno vložke je poskrbel Damijan Periz, mladi glasbenik iz Maribora, ki se ukvarja z “naravnimi” glasbili. Prisotnim je namreč pričaral neverjetne zvoke in razložil tehniko krožnega, istočasno vdiha in izdiha, pri igranju tega inštrumenta v obliki cevi. Igral je tudi na školjko in zvončke. Veliko inštrumentov na katere sicer igra si je izdelal sam. Ta didgeridoo je bil izdelan iz konoplje in lepljen iz koščkov. Seveda so se v toplem poletnem večeru prilegla tudi Vina Bratuša z Aženskega Vrha, ki ga je priporočal Samo Dobro – promotor vina iz Maribora. Predstavili so se s štirimi različnimi vrhunskimi vini, kar je Bezjakova ocenila, kot pomembno promocijo domačega vinarja.

Na otvoritvi razstave, kjer se je zbralo veliko ljudi, so poleg številnih domačinov, predvsem mladih ljubitelje likovnega ustvarjanja, bili tudi številni gostje od drugod, kot so med drugimi: Tomaž Zupančič, Anka Krašna, Breda Ilich Klančnik, Meta Gabršek Prosenc, in drugi. Prisotnim je nekaj pozdravnih besed namenil tudi radgonski župan Stanislav Rojko, čast da odpre razstavo pa je pripadla gostiteljici v Domu kulture Gornja Radgona, direktorici Zavoda za kulturo, promocijo in turizem, Kultprotur Tatjani Kotnik Karba.

Avtorica razstave Sipanke, Natalija R. Črnčec, prof. lik. um., je sicer zaposlena na I. gimnaziji Maribor in na II. gimnaziji Maribor. „Ko se sipljejo, pigmenti postajajo redkejši, svetlejši, lahki. So kot privid, zelo realen in hkrati nerealen. Natalija se vsa dolga leta ukvarja z instalacijami. Tokrat je instalirala slike in poslikane stiroporne kroglice v prostor Doma kulture Gornja Radgona. Prefinjenost, unikatnost, eleganca, močan nagovor, barvitost, odtenki, ki ‘padajo’, enkratna zapolnitev prostora. Umetnica in krasna pedagoginja se je pokazala tudi pri nas. Lepota, užitek, unikatno doživetje nas vabijo v prostor. Ali se bomo lahko sprehodili med kroglicami ali jih bomo samo opazovali, ni pomembno. Natalija pride do rezultata z dolgotrajnim bdenjem nad umetniškim artefaktom, ko ta nastaja. Zastavljeni ideji in konceptu sledi od začetka do konca. Velikokrat dela za določen prostor. Njen CV nam pove, da je prisotna tudi onkraj meja. Predstavljam si, da ‘črtkanje’ črtic, ali je to na kroglici ali na platnu, pomeni odmik od realnosti. Pa človek razmišlja, ali so slike z debelejšimi nanosi črtic bile napovedovalke teh Sipank. Tam je igra senčic, tukaj se z veliko senzibilnostjo po naprej narisanih valovih gibajo odtenki različnih barv z bolj ploskovitim nanosom. Vsaka slika svoja barva, vsaka kroglica svoja barva. Skupek kroglic se navzdol svetli v svoji barvi. Slika niha, valovi, ustvarja nežnost pogleda, ki te poboža in te zapelje v meditativno stanje brez hrupa, brez telefona, in v mislih uzreš umetnico, ki sedi in slika. Saj tukaj je le ponavljanje, ritual, čiščenje, ki jo napolni, da lahko dela še druga poslanstva, med drugim tudi za svoje dijake na Prvi gimnaziji Maribor in II. gimnaziji v Mariboru, in jih usmeri v smisel kreativnosti. Veseli smo, da smo deležni pogleda na krasno postavitev umetnin“, je o sami razstavi povedala mag. Saša Bezjak.

Predstavila je tudi nekaj razstav Natalije R. Črnčec, kot so, skupinske: Razstava slik, Ars Sacra, Maribor, 1992; Razstava študentov likovnega oddelka, Ars Sacra, Maribor, 1995; Ex tempore, Ljutomer, 1995; Razstava risb, prostori Nove KBM, Maribor, 1995; Razstava slik, Produkcija Pekarna, Lubadar, Pekarna, Maribor, 1998; Razstava slik, Lubadar, Pekarna, Maribor,1999; Slika v prostoru, Natalija R. Črnčec in Samo Pajek Jus, Mladinsko razstavišče Avla, Maribor, 2001; Kompilacija, Razstavni Salon Rotovž, Maribor, 2001; Avtoportret danes, Umetnostna galerija Maribor, Maribor, 2006; Sobežnosti, Hladilnica, Kulturni center Pekarna, Maribor, 2010; Skupna pot, Razstavišče Lija, Maribor, 2010; Moj Jom, Lubadar, Pekarna Magdalenske mreže, Maribor, 2011; Likovni kritiki izbirajo, Cankarjev dom, Ljubljana, 2012; Sobežnosti, Natalija R. Črnčec in Nina Šulin, Svetlobna gverila, Galerija Vžigalica, Ljubljana, 2014; Lumina 2015, Sobežnosti, Natalija R. Črnčec in Nina Šulin, Cascais, Portugalska, 2015; In parallel, Signal festival, Sobežnosti, Natalija R. Črnčec in Nina Šulin, VOID Gallery, Praga, 2015; Bitja v novejšem slovensekem kiparstvu, Umetnostna galerija Maribor, Štanjel, 2016; Made in Maribor, Trg Leona Štuklja 10, Maribor, 2016; Made in Maribor, Dobra Vaga, Ljubljana, 2016; Bitja v novejšem slovenskem kiparstvu, Galerija Lojzeta Spacala, Štanjel, 2016; Bitja v novejšem slovenskem kiparstvu, Gorenjski muzej, Kranj, 2017; In parallel, Light festival, Sobežnosti, Natalija R. Črnčec in Nina Šulin, Alberobello, Italija, 2017; V dihu utelešena linija, Simona Šuc in Natalija R. Črnčec, Savinov likovni salon, Žalec, 2018; Sobiti, Natalija R. Črnčec in Nina Šulin, Svetlobna gverila, Barve, Cukrarna, Ljubljana 2018; Lijalent, Dom Lizike Jančar, Maribor, 2018; Sobarvi, Natalija R. Črnčec in Nina Šulin, Salon uporabnih umetnosti, Maribor, 2018-2019; Inventura (Ž), Zbirka UGM v Koroški galeriji likovnih umetnosti, (2018/19); Coexistence, Sobiti#2, prostorska avdiovizualna instalacija, Natalija R. Črnčec in Nina Šulin, Akademija za likovno umetnost, Katedra za arhitekturo, Vilna, Litva, januar 2019… samostojne: Modro, Univerzitetna knjižnica Maribor, 1997; Zemlja (produkcija Zigota), Hala Gustav, Pekarna, Maribor, 1997; Podvodni svet, Zigota, Pekarna, Maribor, 1998; Vstop v sliko, Zigota, Pekarna, Maribor, 1999; Dotik, Mladinsko razstavišče Avla, Maribor, 2000; Ad hoc!, Kibela, Maribor, 2003; Fluart, Zigota, Pekarna, Maribor, 2006; Barva, Kibela, Maribor, 2009; Rojenice, Hladilnica, Kulturni center Pekarna, Maribor, 2009; Barva, Galerija Murska Sobota, 2010; Modra.si, Mladinsko razstavišče Avla, Maribor, 2010; Likovni kritiki izbirajo, Cankarjev dom, Ljubljana, 2012; Telo barve, Umetnostna galerija Maribor, 2013; Dar, Minoritska cerkev, Maribor, 2019

Mentorstvo dijakom na področju likovne umetnosti: od leta 1997 mentorica Likovne delavnice Prve gimnazije; od leta 2001 mentorica Likovne delavnice II. gimnazije Maribor; od leta 2005 do 2015 mentorica konceptualne skupine Gerda tabulica (delovanje na področju umetniškega performansa)…

Fotografije: Jakob Vogrinec

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

error: