sreda, 26 februarja, 2020

Skupina Kofola povečala medletno prodajo, tudi brez ponovitve lanskoletne izjemne poletne vročine

Kljub ne povsem naklonjenim vremenskim razmeram v poletni sezoni je češka Skupina Kofola, ki je med drugim lastnica tudi Radenske, ponovno uspešno povečala prodajo in zabeležila 3,6-odstotno medletno rast. Prihodki v prvih devetih mesecih letošnjega leta so se povečali za 6.577 tisoč evrov in skupno dosegli 190.4 milijona evrov. Rast prodaje je bila še posebej krepka v regiji Adriatic, torej v Sloveniji in na Hrvaškem, kjer je ključni generator prihodkov družba Radenska. Iz Kofole so sicer sporočili, da so rast prodaje v devetih mesecih zabeležili kljub ne povsem naklonjenim vremenskim razmeram v poletni sezoni. Ob tem je bil bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) s 33,5 milijona evrov medletno višji za 0,5 odstotka. „V primerjavi z lanskim letom smo se letos srečali s povišanjem plač in logističnih stroškov, pa tudi s hladnejšim poletjem. Kljub temu smo ponovno dosegli rast, celo na zasičenih tržiščih, kot sta Češka in Slovaška. K rasti je pomembno prispevala Adriatic regija, nakup podjetja Espresso pa je okrepil naš segment svežih in zeliščnih pripravkov. Poslovni rezultat ocenjujemo kot dober,“ je devetmesečno poslovanje komentiral izvršni direktor skupine Jannis Samaras.

Gledano samo za tretje četrtletje so se prihodki najbolj povečali prav v Adriatic regiji, kjer je prodaja poskočila za skoraj deset (9,7) odstotkov, dobri pa so v Sloveniji in predvsem na Hrvaškem rezultati tudi za celotno obdobje od začetka leta. Prihodke v regiji tradicionalno po navedbah matične družbe Kofola poganja prodaja mineralne vode Radenska, ki letos praznuje 150-letnico, ter segment gaziranih pijač, še posebej lokalnih znamk Ora, Nara in Inka ter licenčna blagovna znamka Pepsi. Leta 2016 so priljubljene hrvaške znamke Nara, Inka in Vočko postale del Radenskinega portfelja. Radenska je takrat postala tudi proizvajalec in distributer pijač Pepsi, Mirinda in 7Up za hrvaški trg.

V češkoslovaški regiji je Skupina Kofola ohranila stabilno rast. V primerjavi z lanskim tretjim četrtletjem je Skupina na tem zelo konkurenčnem trgu uspela okrepiti prodajo za 1,9 %, navkljub letošnjemu hladnejšemu poletju. EBITDA se je v enakem obdobju povečal za 7,1 % v primerjavi z letom 2018. K temu je prispevala predvsem stabilna prodaja Kofole in izvirske vode Rajec, povečanje prodaje soka Jupí in izdelkov iz portfelja Rauch ter dinamična rast Royal Crown Cola. V pol leta prisotnosti na slovaškem trgu je mineralna voda Kláštorná Kalcia dosegla odlične rezultate. Z rastočim tržnim deležem ta blagovna znamka potrjuje, da bo tudi v bodoče podpirala poslovanje na češkoslovaškem trgu. Z novo vizualno podobo uspešno nastopa tudi energijska pijača Semtex. Pozitivne trende dodatno podpira nadaljnja rast tržnega deleža v segmentu HoReCa. V segmentu svežih in zeliščnih pripravkov je medletna prodaja zrasla skoraj za 10 %, kar predstavlja 1.766 tisoč evrov. Povečanje je rezultat nakupa podjetja LEROS, proizvajalca čajev iz zdravilnih zelišč, ter podjetja Espresso, ki je distributer kave mešanice Café Reserva in ceylonskih čajev Dilmah na češkem in slovaškem trgu.

Tags: , ,

0 Comments

Leave a Comment

error: