četrtek, 2 aprila, 2020

Na 7. Agrobiznis konferenci v ospredju o podjetniški naravnanosti, povezovanju in mladih kmetih

V Ljubljani je potekala 7. Agrobiznis konferenca, na kateri je organizator, časopis Finance, poseben poudarek namenil mladim kmetom, podjetniški naravnanosti in povezovanju za lažji nastop na trgu. Na dogodku so podelili nagrade zmagovalcem letošnjega natečaja Agro podjetnik, in sicer je nagrado za najboljšega podjetnika prejela Katja Temnik – Zeliščni vrt Majnika (Žiče 66a, 3215 Loče) za zeliščne čaje in soli Majnika, nagrado za najboljši izdelek po izboru potrošnika je prejela Mlekarna Planika in Faronika iz Tolmina, za ribji namaz. Za najbolj inovativni izdelek je bila nagrajena Kmetija Čarička iz Veščice v pomurski občini Razkrižje, in sicer za ekološki bezgov kis. Najboljši primer povezovanja in sodelovanja je Zavod za trajnostni razvoj Temeniške in Mirnske doline z blagovno znamko Dobrote Dolenjske.

Na konferenci, na kateri je sodelovalo tudi Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, je ministrica dr. Aleksandra Pivec uvodoma predstavila stanje in posebnosti slovenskega kmetijstva, med katerimi je izpostavila velik delež območij z omejenimi dejavniki, majhne kmetije, nizka produktivnost, neugodna starostna struktura, šibko povezovanje in tržna naravnanost in nizka stopnja specializacije. Trenutno stanje je zato velik izziv slovenskega kmetijstva oz. sektorja prehrane, ki narekuje, da se sektor razvojno naravna, kjer so ključni razvojni mehanizmi generacijska prenova, podjetniška naravnanost in povezovanje za lažji nastop na trgu. Pri generacijski prenovi je ministrica izpostavila pomen in mehanizme, ki jo spodbujajo. Nadalje je opozorila, kako pomemben je podjetniški pristop na podeželju, za ohranjanje delovnih mest, poseljenosti, standarda, opremljenost s storitvami in infrastrukturo ter novih priložnosti z vidika vključevanja v širše lokalno gospodarstvo. Glede povezovanja pa je ministrica dejala, da ta prinaša stabilnešje poslovno okolje, večjo odpornost v primeru kriz, trajnejše sodelovanje med partnerji, večjo kakovost ponudbe, znižanje stroškov ter dostopnost do ukrepov.

Ob koncu je ministrica dejala, da so mladi kmetje, podjetniška naravnanost in povezovanje za skupni nastop na trgu med ključnimi poudarki tudi bodoče SKP 2021-2027. Resolucija „Naša hrana, podeželje in naravni viri po 2021“ vključuje omenjene mehanizme – ob vseh ostalih – da bi lahko dosegli vizijo slovenskega kmetijstva, ki bo: odporno in konkurenčno, a hkrati odgovorno do naravnih virov in bo ponudilo odziv na podnebne spremembe. Hkrati bo kmetijstvo vpeto v širše podeželsko gospodarstvo, ki bo nudilo poslovne priložnosti z vidika dodatnih virov dohodka na kmetijah ali razvoj nekmetijskih dejavnosti (biogospodarstvo, turizem, dopolnilne dejavnosti…).

Agrobiznis je projekt, s katerim želi organizator spodbujati podjetništvo in inovativnost na področju prehranske samooskrbe. S tem odkrivajo male ponudnike, ki imajo potencial, podjetniško žilico, dovolj vztrajnosti in močno željo, da se v svoji tržni niši prebijejo na sam vrh, širijo obseg proizvodnje in pridejo na trgovske police. Opozarjajo na inovativna podjetja z novo tehnologijo pridelave hrane ali novim poslovnim modelom, ki bi pripeljala do večje samooskrbe.

Tags: , , ,

0 Comments

Leave a Comment

error: