Skip to content

Bakos.si

Ste že naročili (kupili) E-vinjeto? Ne čakajte do zadnjega!

Se spomnite obdobja cestninjenja pred vinjetami? Dolge kolone vozil, nešteto zamud in za redne uporabnike avtocest dokaj draga cestnina. Uvedba vinjet naj bi bila leta 2008 le začasna rešitev.

Kako preko spleta opraviti nakup elektronske vinjete?

Na ministrstvu za infrastrukturo pričakujejo, da bo večina voznikov elektronsko vinjeto kupila preko spleta. Vseeno pa je na voljo nakup na klasičnih prodajnih mestih. V obeh primerih je postopek identičen. Kaj potrebujete za nakup elektronske vinjete?

DARS je za spletni nakup elektronske vinjete pripravil namensko spletno trgovino evinjeta.dars.si. Za začetek nakupa izberite cestninski razred in veljavnost vinjete (trenutno na voljo le letna vinjeta za motorna vozila in polletna in letna za motorna kolesa). Na podani elektronski naslov boste dobili potrditveno sporočilo, brez katerega ne boste morali nadaljevati. V naslednjem koraku boste morali vnesti podatke vašega vozila. Vnesite državo registracije, registrsko označbo in datum začetka veljavnosti e-vinjete. Pred zaključkom nakupa imate še možnost nastavitve opomnika o izteku veljavnosti elektronske vinjete (3 dni pred in na dan izteka). S potrditvijo boste prejeli potrdilo o nakupu vinjete z vsemi podatki.

vinjeta-nakup.png

Če niste prepričani, v kateri cestninski razred spada vaše vozilo, imate na voljo priročno orodje, s katerim boste hitro našli svoj razred. Lahko pa se držite tudi pravila, da vsa dvosledna vozila z višino vozila nad prvo osjo do 1,30 metra in katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kilogramov (s priklopnim vozilom ali brez njega), spadajo v cestninski razred 2A.

vinjeta-preveri.png

Postopek za nakup e-vinjete

1elektronske-vinjete-e-vinjete-DARS-1536x749.png
2elektronske-vinjete-e-vinjete-DARS-1p-1536x738.png
3elektronske-vinjete-e-vinjete-DARS-2-1536x751.png
4elektronske-vinjete-e-vinjete-DARS-4-1536x750.png

Prednosti in slabosti e-vinjete

Elektronske vinjete so zagotovo korak v pravo smer, vendar še vedno ne ponujajo tistega, kar si želi večina uporabnikov slovenskih avtocest.

Prednosti:

  • konec odstranjevanja vinjet
  • hitrejši in lažji nakup
  • brez zastojev zaradi cestninskega nadzora

Slabosti:

  • cestninjenje je enotno in ne po porabi
  • ni na voljo polletna ali 3-mesečna vinjeta za A2 vozila
  • kljub nižjim stroškom ista cena


Kaj so elektronske vinjete oziroma e-vinjete?

Elektronske vinjete so sodoben način plačevanja cestnine za motorna vozila z največjo dovoljeno maso do 3500 kilogramov. Razen digitalne oblike se bistveno ne razlikujejo od klasičnih vinjet. Z nakupom e-vinjete si zagotovite pravico do uporabe vseh avtocest in hitrih cest v Republiki Slovenije za čas veljavnosti elektronske vinjete. Kot rečeno, ne gre za cestninjenje po prevoženih kilometrih. Vozilo brez veljavne elektronske vinjete ne sme zapeljati na cestninsko cesto. V nasprotnem primeru vam tako kot sedaj grozi 300 evrov globe.

E-vinjeta je vezana na registrsko označbo vozila. Ob nakupu, bodisi prek spleta ali na enem izmed prodajnih mestih, morate navesti pravilno registrsko številko in državo registracije vozila ter izbrati e-vinjeto za pravilen cestninski razred. Če se registrska številka v sistemu e-vinjete ne ujema z registrsko označbo vozila, ki uporablja avtocesto ali hitro cesto, to pomeni, da cestnina ni plačana. Za pravilnost vnosa registrske označbe in izbiro cestninskega razreda ste odgovorni sami.

Pristojni organi bodo nadzor izvajali z namenskimi kamerami, nameščenimi na avtocestnem omrežju, nadzornih točkah in v vozilih cestninskega nadzora. Kamere bodo zajele registrsko številko vozila, sistem pa bo preveril, ali je lastnik (pravilno) registriral elektronsko vinjeto. Podatki vozila bodo po preverjanju takoj izbrisani, razen če bo zaznana kršitev. V tem primeru bodo podatki ohranjeni v sistemu do zaključka prekrškovnega postopka.

Elektronske letne vinjete (končno) ne bodo več vezane na koledarsko leto

Tako kot prejšnja leta vam dosedanja vinjeta v obliki nalepke velja do vključno 31. januarja 2022. Trenutno so na voljo le letne in polletne elektronske vinjete za motorna kolesa. Do konca januarja bomo še vedno lahko kupili tedenske in mesečne vinjete v obliki nalepke. S 1. februarjem pa bodo tudi te postale elektronske. Čeprav se bodo stroški cestninskega nadzora in proizvodnje vinjet zmanjšali, cene ostajajo nespremenjene, vendar na ministrstvu za infrastrukturo puščajo to vprašanje odprto, če bo v prihodnosti potreba po nižanju cen vinjet.

Cena elektronske vinjete za leto 2022

vinjete-cena.jpg

Novost, ki jo prinaša digitalizacija, je, da letna elektronska vinjeta ne bo vezana na koledarsko leto, ampak bo veljala eno leto od datuma, ki ga lastnik izbere ob nakupu. Vse vrste e-vinjet boste lahko kupili do največ 30 dni pred izbranim datumom začetka veljavnosti.

Še ena novost, ki bo razveselila marsikaterega uporabnika, je, da boste ob odjavi vozila lahko zahtevali povračilo neizkoriščene vrednosti letne elektronske vinjete (in polletne za motorna kolesa). V primeru prodaje ste do povračila upravičeni le v primeru, da novi lastnik vozila ne bo registriral z enako registrsko številko.

Koliko časa smo potrebovali za elektronsko cestninjenje?

Starejši slovenski vozniki se še spomnijo daljnega leta 1972, ko je Jugoslavija dobila prvo avtocesto med Vrhniko in Postojno. Takrat se je začelo tudi plačevanje cestnine. Pojavile so se cestninske postaje in prvi nezadovoljni vozniki, ki so stali v več kilometrov dolgi koloni. Slovensko plačevanje cestnine je potekalo po t. i. odprtem sistemu. Ko je voznik želel prečkati cestninsko postajo, je moral plačati cestnino po ustaljenem ceniku, ne glede na vstopno in izhodno točko. Nekatere druge države so delovale na zaprtem sistemu, kar pomeni, da so uporabniki plačali cestnino na izhodni točki glede na prevoženo razdaljo.

Kateri sistem je boljši? Zaprti cestninski sistem je bolj pravičen do uporabnikov, saj je cestnina sorazmerna s prevoženimi kilometri. Je tudi dražji sistem, vendar se stroški enakomerno porazdelijo med uporabniki avtocest. Odprti sistem zniža stroške pobiranja cestnin, vendar se izgubi del pravičnosti do uporabnikov. Pogosto se je dogajalo, da so se uporabniki izognili cestninskimi postajami tako, da so zapustili avtocesto pri zadnjem izhodu pred postajo. Ta sistem je bil najbolj nepravičen do uporabnikov, ki so živeli ob uvozu na cestninsko postajo in so morali za vsak prehod plačati polno ceno cestnine, čeprav so opravili izredno kratko pot na avtocesti. Sčasoma smo dobili tudi brezstično cestninjenje (ABC, Dars kartica …).

Prevrtimo čas v leto 2008, začetek vinjet. Z uvedbo vinjet so se stroški cestnine zmanjšali za vsakodnevne uporabnike, za ostale uporabnike pa nekoliko povečali ali pa ostali na enaki ravni (odvisno od uporabe). Kot rečeno, naj bi to bila le začasna rešitev, ker naj bi bili takrat tik pred uveljavitvijo satelitskega cestninjenja, s katerim bi uporabniki avtocest plačevali cestnino glede na prevožene kilometre. Po več kot desetletju lepljenja in odstranjevanja teh trdovratnih nalepk ni ne duha in sluha o satelitskem cestninjenju.

Čeprav nismo na razvojni točki, ki so jo napovedovali pred tolikimi leti, se vseeno dogajajo spremembe. S 1. decembrom se je začela prodaja elektronskih vinjet, s katerimi sledimo vzoru nekaterih drugih sosednjih držav (Avstrija, Češka, Madžarska, Češka, Romunija in Bolgarija), ki že nekaj let cestninijo elektronsko.

Veste, kaj to pomeni? Konec je ogrevanja vetrobranskega stekla in kupovanja »čudežnih« čistil za lažje odstranjevanje vinjet. Za tiste, ki se z odstranjevanjem vinjet niso niti ukvarjali oziroma so jih zbirateljsko zbirali na svojem vetrobranskem steklu, pa pomeni, da se bodo končno znebili te navlake in videli cesto v polnem sijaju.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

error: