Skip to content

Bakos.si

Namesto, da bi se vselili v svoj nov dom, so ostali brez vsega

Tam kjer je stala hiša petčlanske soboške družine, ne stoji nič več; Ob 250.000 € škode, so še skoraj 12.000 € plačali odvoz ostankov velikega požara

Gotovo je, da leto 2020 ne bo ostal v lepem spominu mladi, petčlanski družini Šadl-Kolbl iz Murske Sobote, pa ne samo zaradi koronavirusa, ki nam je vsem nagajal. Matej in Sanja ter njuni otročki: Ariel (8), Noah (6) in Adam (2) so namreč, pred koncem leta, ko so se nameravali vseliti v svojo novo hišo, ostali brez strehe nad glavo. Bilo je 19. oktobra 2020, ko jih je obiskal rdeči petelin in jim popolnoma uničil hišo, katero so s skupnimi močmi gradili in urejali v bližini središča mesta, na Kroški ulici, ter so se vanjo nameravali januarja letos tudi vseliti. Žal so se jim na pot postavili ognjeni zublji, ki so jim ne le uničili bodočo streho nad glavo temveč, jim dobesedno spremenili njihovo življenje. Prihodnost, sanje in vsa vložena energija petčlanske družine, so v trenutku uničeni, vesel in srečni so, da v požaru ni bil nihče telesno poškodovan. So pa zato vsi bolj kot ne še vedno duševno prizadeti. Zato jim je vsestranska pomoč, bodisi finančna ali v opremi, oblačilih ipd., mnogih posameznikov in organizacij, več kot dobrodošla. In med njimi ste bili tudi bralci Slovenskih novic, ki se prispevali v Krambergerjev sklad, a kot pove Sanja, ki je enako kot cela družina, vsem zelo hvaležna, ste nekateri pomagali tudi z drugimi darili in tolažilnimi pismi.

Čeprav se bliža že pol leta odkar jim je zgorel dom in tudi vse orodje, s katerim so gradili prav posebno hišo, mlada družina, še vedno doživlja travme. „Zaradi požara naša družina še vedno preživlja težke čase in vmes pridejo dnevi, ko smo čisto na tleh. Ob požaru smo doživeli ogromno stisko, res nam je bilo težko, in še zdaj se trudimo, da ne obupamo nad našo prihodnostjo. Kdor tega ne doživi, si ne more predstavljat, kako je to hudo, kakšno čustveno in materialno stisko človek doživi, od nespanja, strahov… Posebej je hudo za otroke, ki so po kar nekaj časa razumeli, kaj se je zgodilo, in da ne bomo mogli živeti v domu, ki smo si ga vsi skupaj gradili. Ob tem smo res iz srca hvaležni čisto vsem, ki so nam kakorkoli pomagali. Hvaležni smo za vso izkazano sočutje, podporo, tople besede, finančno pomoč, vse majhne pozornosti (pletena dekorativna odeja ljubezni in potrpljenja, pletene nogavice, kape, rokavice, pleteni puloverji, igrače za otroke…). To nam v tem času daje moč in upanje za naprej. Na svetu še obstajajo dobri ljudje in zaradi takšnih ljudi je svet lepši. Srčna hvala vsakemu posebej“, razlaga Sanja, oba z Matejem pa dodajata: „Hvala staršem, sorodnikom in vsem prijateljem. Hvala tudi vsem podjetjem in dobrodelnim organizacijam, ki so se v času pandemije kljub osebnim stiskam in težavam, vseeno spomnili na nas.

Nedokončana in pogorela hiša mlade družine, v kateri bi se januarja letos morali zaslišati otroški živ žav in veselje, saj so so nameravali vseliti, je imela lesene skodle, bila je skoraj nič energijska hiša pod 10 kWh z ekološko izolacijo. V njej je bila pametna elektrika, zelo napredno stensko gretje ter ostale posebnosti, kot so naravni materiali, glineni omet itd… „V hiši nam je zgorel hrastov parket, ki je bil shranjen v hiši, vso orodje (ostali sem brez vsega orodja), kopalniška oprema in drugi materiali, ki so bili shranjeni v hiši in so se zato popolnoma uničili med požarom. Sodni izvedenec je ocenil čez 250 000 evrov škode. Ne vem, kako bo z nami v bodoče. Tukaj je sedaj ostala le čista površina – gradbena parcela“, pravi Sanja, ki dodaja, da se jim lahko še vedno finančno pomaga, in sicer preko Rdečega križa, OZ Murska Sobota, in vsem bodo iz srca hvaležni. „Z otroci se zelo veselimo, da bi si kmalu lahko ustvarili nov topel dom, kjer bi se dobro počutili. Verjamemo, da skupaj zmoremo. Še enkrat se za vsako pomoč naši družini ob požaru vsem iskreno in iz srca zahvaljujemo. Sreča je v majhnih stvareh, toplih ljudeh in v stisnjenih dlaneh. Hvala, ker vam ni vseeno“, še pove Sanja Kolbl, ki pa ni varčevala niti s kritikami.

Znesla se je predvsem nad gasilce, ki da so bili „prepočasni“ ter lokalno skupnost, ki da se ni izkazala pri reševanju njihovih težav. „Žalostno je, da so gasilci rabili zelo dolgo, da so prispeli na kraj požara. Trajalo je nekje 20 minut, da so prihiteli na pomoč, in v tem času se je majhen dimček izpod vrha strehe spremenil v dim, ki je zameglil celo ulico. Po neuradnih, a zanesljivih podatkih, sva izvedela, da gasilci v času klica niso bili na nobeni intervenciji in da je trajalo tako dolgo, da so prišli na mesto požara, ki je oddaljeno natančno 500 m od gasilskega doma zato, ker ni bilo pravilno poskrbljeno za intervencijske poti zaradi večih gradbišč (sanacija Kroške ulice, op.p.). Ko so začeli gasiti, se je izkazalo tudi to, da v celotni ulici ni hidrantov. Bili smo primorani gledati, kako naša hiša gori, noben pa ne gasi. Neizmerno težko je bilo gledati, kako naše delo gori, radi bi pomagali, a ne moreš storiti ničesar. V tem času, ko so gasilci bili brez vode, je požar povsem pobesnel. Na poti iz službe se je ustavil tudi župan MO Murska Sobota, ki je sam povedal, da zaradi gradnje ulice ni hidrantov. Po vseh veljavnih zakonih se to ne bi smelo zgoditi. Iz srca smo hvaležni gasilcem, da so uspeli ubraniti požar do te mere, da se ni razširil na sosednje objekte, kar bi se v tako strnjenem naselju lahko hitro zgodilo. Gasilci bi lahko rešili velik del hiše, če bi prispeli na kraj požara v normalnem reakcijskem času in če bi imeli zadostno količino vode takoj na razpolago. Gasilec, ki je šel v hišo takoj, ko so prispeli, je takoj lokaliziral požar, a je dejal, da je bilo prepozno, da je že preveč gorelo in je bilo prenevarno za gašenje od znotraj“, je še vedno ogorčena Sanja Kolbl, ki nadaljuje: „Žal ob tej hudi nesreči ni bilo odziva lokalnih skupnosti, občine in mestne četrti. V tako hudi nesreči le-te ponavadi ponudijo veliko pomoči in ponavadi organizirajo dobrodelne akcije in podobno.“

Mimogrede, poleg da so ostali brez vsega, je sama rušitev ostanka njihove hiše bila tudi zelo velik finančni zalogaj, stroški so bili čez 11.000 evrov, saj je hiša bila v celoti uničena od požara in gašenja.

Hiša je gorela kot bakla!

Kot je znano se je zgodilo v ponedeljek, 19.10.2020, ob 14.08 uri, ko je v Kroški ulici v Murski Soboti zagorela slamnata stanovanjska hiša. Gasilci PGD Bakovci, PGD Rakičan, PGD Černelavci, PGD Ižakovci, PGD Beltinci, PGD Petanjci, PGD Veščica in PGD Murska Sobota so požar pogasili. Hkrati so o dogodku, kjer je hiša v velikosti 350 kvadratnih metrov, gorela kot bakla, saj je izolirana s slamo in obita lesom ter blatom, in je ogenj ogrožal tudi sosednje objekte, bile obveščene vse pristojne službe. S požarom se je borilo veliko gasilcev iz osmih gasilskih društev iz občin Murska Sobota, Beltinci in Tišina, ker je bilo kar nekaj težav z dobavo vode. Seveda so na kraj požara med prvimi prišli tudi policisti, ki so sporočili, da po njihovih podatkih naj ne bi bila poškodovana nobena oseba. „Policijska uprava Murska Sobota je bila ob 14.18 uri obveščena o požaru na stanovanjski hiši na Kroški ulici v Murski Soboti. Z zbiranjem obvestil in opravljenim ogledom kraja je bilo ugotovljeno, da je do požara prišlo v notranjosti hiše, od koder se je požar razširil. Policisti z zbiranjem obvestil proučujemo možne vzroke požara. Tuja krivda za požar je izključena“, je po požaru med drugim sporočila tiskovna predstavnica PU Murska Sobota Suzana Rauš.

Županova izjava!

Na žalosten dogodek se je odzval tudi soboški župan, dr. Aleksander Jevšek, ki mimogrede živi v neposredni bližini pogorišča, ki je v prvi vrsti zahvalil gasilcem. „Danes zgodaj popoldne je zagorela stanovanjska hiša v strnjenem naselju na Kroški ulici v Murski Soboti. Gašenje je bilo zelo zahtevno in nevarno! Zahvaljujem se vsem gasilcem, od prvega do zadnjega, iz vseh prostovoljnih gasilskih društev iz MO Murska Sobota in izven, ki ste uspešno zavarovali življenja in premoženje naših občanov! Gasilski ‘na pomoč’”!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja