torek, 25 februarja, 2020

O domnevno nepotrebnem čezmernem posipavanju cest s soljo je pisal tudi policistom

Čeprav se je že upokojil naš bralec Branko Žurman iz Negove 4 še naprej ne more mirovati. Za nekatere naj bi samo „rovaril in d… mešal“, za druge pa „koristno svetoval in predlagal“, zlasti za ohranjanje naravnega okolja, kjer ga še posebej moti „nepotrebno posipavanje soli po cestah, čeprav v zadnjih letih praktično nimamo pravih zim in je to nepotrebno“. V tokratne „pismu bralcev“ se je poleg za dogovorne v povezavi z zimsko službo, odrgnil tudi za nekatere druge in pravi: „Zdaj pa je čas, da tudi ostali kako rečete nad škandalom, sabotažo, malomarnim opravljenim delom, ki povzroča veliko gospodarsko in tudi naravno škodo in to zaradi prestrašenosti brez možnosti nastanka poledice. Ta njihova preventiva je zvita iz trte in s stanjem nevarnosti za promet na cestah nima veze. Tako pa so ceste nevarne samo zaradi nepotrebno odvržene soli, ker so pri nižjih temperaturah mazlave. Zakaj se nekdo ne vpraša, zakaj solijo takrat, ko ni nikjer na asfaltnih površinah, kjer prej ni bila uporabljena sol, nobene poledice? Sami sebi si pljuvamo v svoj krožnik! In kako lepo bi se brez soli lahko vozili po idealno suhih cestah celo vso zimo! Nam res zmanjkuje pameti za pravilno ukrepanje“, se sprašuje naš zvesti bralec, ki je tokrat pisal – odgovoril komandirju PP Gornja Radgona, Aleksandru Kreslinu.

Žurmanovo tokratno pismo, ki ga je poslal Policijski postaji Gornja Radgona, v vednost pa: podjetju Pomgrad d.d., ter županom občin Gornja Radgona (Stanislavu Rojku), Radenci (Romanu Leljaku), Sveti Jurij ob Ščavnici (Antonu Slani) in Apače (dr. Andreju Steyerju) objavljamo v celoti: Prijetno sem bil presenečen nad vašim odgovorom št. 370-132/2019/3 (3G692-06) z dne 18.12.2019 v zvezi z mojim elektronskim sporočilom podjetju Pomgrad d.d. in se vam zanj lepo zahvaljujem. Očitno zadeve na smatrate za manj pomembno kot najbolj odgovorni izvajalci zimskih služb in župani, ki morajo bedeti nad njihovimi ukrepi in s svojimi svetovalci ukrepati tudi v zahtevnih nalogah usklajevanja potreb, interesov in možnostih.

Dejstvo je, da odgovorni za sprožanje akcije posipanja s soljo na našem območju Pomurja ob v zadnjem času milih zimah ne znajo ali nočejo upoštevati točnih vremenskih napovedi in dejanskega stanja na cestah. Ne zmorejo predvideti, da npr. zaradi dežja, ki je padal pri visokih dnevnih temperaturah (27.12.2019 zvečer in močno deževje pred cca. 14 dnevi) na topla tla (asfalt) ne more naslednjo jutro pri -1* C ustvariti pogoje za poledico. Poleg tega imajo sodobna sredstva za spremljanje situacije na terenu ter veliko strojne opreme in bi v primeru resnične nevarnosti z lahkoto pred jutranjim prometom težave preprečili. Tako pa po liniji najmanjšega napora že zvečer izdajo ukaze tudi za močno posipanje s soljo, naslednji dan pa na neposipanih asfaltnih površinah ni ne duha ne sluha o kakšni poledici. Do danes na našem področju resnično ni bilo potrebe niti za enkratno posipanje s soljo, za zelo nevarna mesta, ki jih ni veliko, pa bi lahko imeli pripravljen samo droben pesek. Prihranili bi ogromne škode na že uničeni cestiščih, kjer soli sploh ne bi smeli uporabljati, pa veliko manj bi bilo potrebno nepotrebnega čiščenja spomladi. Delavci zimskih služb pa imajo veliko koristnega dela npr. usmerjanje vode z bankin ob asfaltu v jarke.

Sedanje odgovorne za panično, nepotrebno in močno škodljivo posipanje cest s soljo bi bilo treba hitro odstraniti na za njih primernejše delovno mesto. Bilo bi vredno tudi razmisliti o predlogu, da bi vsaj na ravninskih odsekih uporabo soli prepovedali oz. izvajali samo pluženje, če bo sneg sploh še padal. V primeru totalne poledice pa uporabo soli zmanjšati na minimum. Zakaj pri racionalizaciji del ne bi posnemali razvite Finske? Prava ironija napačnega ukrepanja je, ko na en cm suhega pršiča, ki ga avtomobili brez težav obvladajo in odpihnejo z vozišča, ceste posipajo s soljo, jih navlažijo, da lahko naslednje dni ob nizkih temperaturah s posipanjem nadaljujejo. Mogoče bi bilo smiselno sprejeti odredbo, da imajo zimske službe za manj uporabljene soli višje plače in bi s tem državi oz. davkoplačevalcem prihranili lepe finančne vsote za druga nujna dela.

Naloga vseh udeležencev v prometu pa je, da sprejmemo dejstvo, da se zimske vozne razmere pač ločijo od letnih in da je za varnost poleg šoferskih sposobnosti in predvidevanja stanja na cestah nujna še dobra zimska oprema. Mediji pa najlaže voznike prepričajo o njihovi odgovornosti. Tudi na tem področju bo človek moral uničujoči tempo življenja umiriti, malce zmanjšati pehanje za nenormalnimi dobički in začeti (če ni že prepozno) resnično sobivanje z naravnimi danostmi našega planeta.

Lepo vas pozdravljam! Branko Žurman, Negova 4.

Tags: , , , ,

0 Comments

Leave a Comment

error: